Anny Attema feliciteert Peter van Dijk
Anny Attema feliciteert Peter van Dijk Foto: Cees van Meerten

Onderscheiding voor Peter van Dijk

RIDDERKERK - Op vrijdag 26 april ontving Peter van Dijk, oud-voorzitter van 3x2, uit handen van de burgemeester van Hendrik-Ido-Ambacht, Patrick van der Giessen, een Koninklijke onderscheiding.

De onderscheiding, lid in de Orde van Oranje-Nassau, werd onder het toeziend oog van de voormalig burgemeester van Ridderkerk, mevrouw Anny Attema, opgespeld. Attema had de aanvraag voor de onderscheiding persoonlijk en namens de gemeente Ridderkerk ondersteund.
Peter van Dijk was sinds 1990 bestuurslid van de jeugdwielertour 3x2 Ridderkerk en hij is ruim 20 jaar tot 2023 voorzitter geweest. Onder zijn leiding, samen met alle vrijwilligers, is 3x2 een in heel de regio bekend en gewaardeerd evenement voor kinderen in de leeftijd van 9 – 16 jaar.

Naast vrijwilliger bij 3x2 is hij jaren bestuurslid van de SER geweest en heeft hij samen met Hans Katsman en de bekende Ridderkerker Wijnand Punt de avond4daagse Ridderkerk nieuw leven in geblazen. Ook de truckersrit Ridderkerk van de Stichting Help eens een handje ondersteunde hij als vrijwilliger.
Naast vrijwilligerswerk in Ridderkerk zat hij in diverse commissies van deskundigen van het CBR en was hij o.a. lid van de Raad van Advies van het Scheepvaart- en Transport College.
Momenteel is Peter voorzitter van de verkeersregelaars in Hendrik-Ido-Ambacht.