ToBe Kerstconcert in de Irenekerk

Dieren

RIDDERKERK - Op zaterdag 14 december verzorgen leerlingen van ToBe cultuurcentrum een sfeervol kerstconcert in de Irenekerk in Slikkerveer. Een gitaar-ensemble o.l.v. docent Hans Andriessen opent het programma van deze middag. Het Barok-ensemble, een nieuw initiatief in het Plein in Ridderkerk, vertolkt werken van Telemann en Händel. Verder zijn er leerlingen op fluit, trompet en harp te beluisteren.

Een van de harpistes is Elsbeth Verheij. Ze heeft nu vier jaar harples en doet in de kerstvakantie mee aan het Rosa Spier Harpconcours. Na het winnen van het Nederlands Première Concours in Kampen behoort ze daar tot de kanshebbers. Zaterdagmiddag laat ze het verplichte concourswerk “The Centipede with the wooden leg” al in Ridderkerk horen. Daarnaast speelt ze een klassieke Sonate van Franz Joseph Nadermann, de beroemde harpist uit de tijd van Marie Antoinette.
Dit kerstconcert in de kerk aan het Electroplantsoen begint om 15.00 uur. Het programma duurt ongeveer 60 minuten. Na afloop is er gelegenheid tot napraten onder het genot van koffie, thee, chocolademelk of glühwein.