Timzingt met band in Levensbron

Dieren

RIDDERKERK - De christelijke cabaretier Timzingt zal op zaterdag 1 februari met een band optreden in Ridderkerk. Dit extra concert is geprogrammeerd na de serie uitverkochte voorstellingen in het najaar van 2013.

Gewapend met gitaar, piano en ukelele speelde Timzingt (artiestennaam van Tim van Wijngaarden) de afgelopen jaren ondermeer op het Flevofestival, het Leids Cabaretfestival en de EO Jongerendag. Afgelopen najaar bracht hij een nieuwe cd uit en had een zeer succesvolle promotietour in samenwerking met Trinity. De combinatie van het cabaret van Timzingt en de live muziek van muzikanten van Trinity bleek een gouden greep. Een vervolg kon daarom niet uitblijven.
De samenwerking tussen de muzikanten begon toen Timzingt – net als Trinity –
ambassadeur werd van ontwikkelingsorganisatie Tear. Vorig jaar was Timzingt special guest bij een aantal concerten van Trinity. Tijdens die tournee ontstond het idee om samen een cd op te nemen. Het resultaat is “Timzingt Zondermeer”, een kleinkunstalbum met Nederlandstalige, poëtische luisterliedjes. Tim, vroeger lid van cabaretgroep Voowaar, bezingt hiermee zijn angst, het licht en de liefde. Zijn liedjes gaan over westerse armoede, zijn geboortedorp Giessenburg en over dat ongelooflijke geloof dat hem maar blijft boeien.
Timzingt nam deze cd op met Niek Smelt (drums) en Bert Bos (bas), twee muzikanten van de folk- en worldbeatband Trinity. Daarmee ging een langgekoesterde wens van hem in vervulling: Timzingt nu eens niet solo, maar mét band.

Het optreden in Ridderkerk zal plaatsvinden in de ‘Levensbron’ aan de Jan Luykenstraat 10. Kaarten voor deze avond zijn voor € 12,50 (+ € 2,-- reserveringskosten) verkrijgbaar via: www.truetickets/timzingt of www.timzingt.nl.