Foto tuin van Huys ten Donck gefotografeerd door Jan Tuin met een infrarood camera.

Vleermuizen speuren in bos op landgoed Huys ten Donck

Nieuws

RIDDERKERK - Op vrijdag 28 augustus houdt de Natuurvereniging IJsselmonde een vleermuizen excursie in het park van Huys ten Donck in Ridderkerk. Op het landgoed kunnen verschillende soorten vleermuizen worden aangetroffen.

In de schemering zullen de eerste vleermuizen nog wel zichtbaar zijn, maar als het donker wordt moeten we afgaan op ons gehoor. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een detector die het hoge geluid dat de vleermuizen produceren hoorbaar maakt. Met behulp van de gebruikte frequentie en het geluid kan de soort vleermuis bepaald worden. Ook is te horen of de vleermuis gewoon langs vliegt of op jacht is naar insecten.

Belangstellenden dienen zich vooraf aan te melden bij de excursieleider Sander Elzerman, via sanderelzerman@hotmail.com. De excursie start om 21 uur bij de ingang van het park.
Benedenrijweg 461, 2983 Ridderkerk
Voor meer informatie zie www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl