Literatuurcolleges in Ridderkerk

Regionaal

RIDDERKERK - Voor ervaren lezers die op zoek zijn naar literaire verdieping organiseren de Bibliotheek A tot Z en Stichting DordtLiterair dit najaar literatuurcolleges.

Na succesvolle reeksen in Dordrecht en Zwijndrecht zal neerlandicus Kees Voorbij nu ook in Ridderkerk zeven lezersavonden verzorgen met thema’s als Schijn en wezen van literatuur en Literatuur en psychologie. Deze literatuurcolleges worden in oktober t/m april maandelijks gepresenteerd in de Ridderkerkse bibliotheek.

Elke college-avond bestaat uit twee delen. Voor de pauze geeft Kees Voorbij een inleidend college rondom een thema en na de pauze bespreken de cursisten hun leeservaringen. Als voorbereiding hierop kiest en leest men een boek uit een lijst met leessuggesties.

Lees komende donderdag De Combinatie voor meer informatie.