Aqua Therapie succesvol bij De Fakkel

Regionaal

RIDDERKERK - Na de jaarwisseling zijn alle doelgroepactiviteiten in zwembad De Fakkel deze week weer van start gegaan. Zo ook de activiteit Aqua Therapie, waarmee in september ’13 in het Ridderkerkse bad werd begonnen. Het zwembad presenteert deze activiteit in samenwerking met Fysiotherapie Spoormans – Westenberg, Fysiotherapiepraktijk Crezée-Louter-den Ouden en Paramedisch Centrum Slikkerveer.

Aqua Therapie is specifiek voor mensen met een chronische aandoening zoals Reuma, COPD, Fybromyalgie, Artrose. Daarnaast is het ook geschikt voor mensen met een lage belastbaarheid of die revalideren. De bijhorende klachten van deze doelgroep kunnen goed behandeld worden met oefeningen in het water. Deef Kuiper, leidinggevende van De Fakkel is erg tevreden over de activiteit. “Op deze manier biedt De Fakkel voor elke doelgroep een passende activiteit. Ons motto is niet voor niets ´Iedereen kan meedoen´. Daarnaast zijn we erg blij dat deze activiteit zo´n succes is geworden!”
Aqua Therapie is elke maandag van 13.00 tot 14.00 uur en vrijdag van 11.00 tot 12.00 uur.

Een abonnement/lidmaatschap is niet nodig. Elke deelnemer kan elke keer een los kaartje kopen van € 6,00. Hiermee kan tot sluitingstijd in het zwembad gezwommen worden. Iedereen is van harte welkom om een keer vrijblijvend te komen kijken of mee te doen. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Jesper Lagendijk van Sport en Welzijn: j.lagendijk@sportenwelzijn.nl of 0180 – 49 11 22. Ook kan men hiervoor terecht bij eerder genoemde fysiotherapiepraktijken.