Foto: Roelie 't Jong

RVVH plaatst zich voor finale Ridderkerk Toernooi

Sport

RIDDERKERK - Dankzij een 3-1 zege op Rijsoord heeft RVVH zich dinsdagavond als eerste geplaatst voor de finale van het jaarlijkse Ridderkerk-toernooi.

Onder toeziend oog van een paar honderd toeschouwers probeerden beide ploegen de aanwezigen te trakteren op snel aanvallend spel. Hoofdklasser RVVH liet in het eerste kwartier meteen zien, dat het vandaag wilde winnen. Nadat eerst al een paar aanvallen nog op niets uit waren gelopen kreeg in de elfde minuut Mounir el Ouazizi de bal in het midden aangespeeld om daarna met een krullende bal uiterst beheerst in de kruising binnen te schieten: 0-1. Een prachtig doelpunt om de wedstrijd mee te beginnen voor de ploeg van trainer Adri van Tiggelen.

Vijf minuten later stond er al 0-2 op het scorebord door een eenvoudige intikker van Brendon Konemann op aangeven van Ali Yilmaz. Twee minuten later mocht Rijsoord aan de andere kant iets terugdoen, want Danny Spelde beroerde de snelle Khalid Rhali lichtjes, waarna de prima leidende scheidsrechter Van Drunen de bal op de stip legde. Mike van Gool benutte het buitenkansje door de penalty beheerst binnen te schieten: 1-2. Hierna leek het weer een wedstrijd te worden, maar het was RVVH dat voor rust de meeste kansen kreeg. Ali Yilmaz schoot alleen voor de keeper van Rijsoord net voorlangs en ook Andrew Dias D´Ullois en Brendon Konemann zagen hun inzet naast gaan.

In de tweede helft daalde het niveau van het spel sterk. In het eerste kwartier waren er wederom kansen voor de RVVH-aanvallers, maar die werden niet benut. Eigenlijk was eerste klasser Rijsoord nog niet zo dicht bij het doel van Jacob van den Belt geweest, maar Sander Barragan had de gelijkmaker op zijn schoen, maar Van den Belt tikte de bal net naast. In de 70-ste minuut werd het toch nog 1-3 voor RVVH. Een slippertje in verdedigend opzicht van Nick de Zeeuw, die weggleed en onderuit ging, werd vakkundig bij de eerste paal afgestraft door Everton Pires Tavares. Daarna kreeg Mike van Gool nog een grote kans om de achterstand te verkleinen, maar een verdediger op de doellijn wist redding te brengen.

Daarna volgde nog wel wat schermutselingen voor beide doelen, maar echt grote kansen leverde het niet meer op. Al met al behaalde RVVH een verdiende 1-3 overwinning op Rijsoord, waardoor RVVH aanstaande zaterdag om 14.30 uur de titel zal kunnen gaan verdedigen in de finale en Rijsoord speelt om 12.00 uur het duel om de derde en vierde plaats. De tegenstanders komen uit het duel van de woensdagavond tussen Bolnes en Slikkerveer.