KCR kan weer eens juichen in uitduel

Sport

RIDDERKERK - In het hol van de leeuw sloeg KCR een aanval van Vriendenschaar op haar topnotering af. De Ridderkerkse korfballers wisten afgelopen zaterdag met 17-18 de punten mee te nemen uit de Hardinxveldse Wielewaal.

Met twee wedstrijden buiten de deur zonder winst moest KCR er wel staan afgelopen zaterdag. Vriendenschaar was extra gebrand op winst, omdat KCR hen vorig jaar de weg versperde naar de veldtitel . De start was dan ook voor de thuisploeg, 2-0. Na een na een doelpuntarme fase kwam KCR op het kwartier voor het eerst langszij, 3-3. Aan beide zijden werd strak verdedigd, zodat er in de passing veel risico genomen werd. Geen moment verdween de spanning uit het duel. Tot de eindstand van 17-18 wisten zowel Vriendenschaar als KCR slechts eenmaal een gaatje van twee punten te creëren. Alle andere keren werd een achterstand snel met een gelijkmaker beantwoord. Van beide ploegen was het zeker niet het beste duel van het seizoen, maar de Akomar Shippingploeg etaleerde een knap staaltje effectiviteit. Ismael Hooijmeijer liet zien weinig ruimte nodig te hebben voor de afwerking. Zes treffers maakten hem tot topscorer, terwijl de titel van matchwinner naar Arie van Pelt ging. Hij hield na een overtreding op Mark van der Schelling het hoofd koel op de strafworpstip, wat goed was voor de zege, ondanks enkele hachelijke momenten in de slotfase.
KCR gaat de kerstvakantie in als gedeeld koploper. Samen met Swift heeft het elf punten, Vriendenschaar volgt op drie punten achterstand. Op 10 januari wordt de competitie vervolgd met een uitbeurt bij middenmoter Tilburg.