RVVH strandt in districtsbeker

Sport

RIDDERKERK – RVVH is gestrand in de achtste finale van het districtsbekertoernooi. Het Delftse DHC bleek thuis aan Sportlaan met 1-2 te sterk voor de Ridderkerkers. Na een ruststand van 0-2 kwam RVVH na de rust nog terug tot 1-2 maar daar bleef het helaas bij.

In de avondschemer, de wedstrijd werd om 17:00 uur gespeeld, leed RVVH dus zijn tweede nederlaag pas van dit seizoen. Maar wel één met gevolgen. Immers de halve finale kwam in zicht met deelname aan het grote toernooi als gevolg hebbend. Zover kwam het niet. DHC bleek over een goede ploeg te beschikken, waar oud prof Romano Dennenboom een belangrijke rol in vervult. In de eerste helft waren er wat meer initiatieven van de Delftenaren die halverwege dan ook op voorsprong kwamen. Een (makkelijk?) gegeven vrije trap net buiten de zestien werd langs Jeroen Kloosterman en via de binnenkant van de paal binnengeschoten door Lucas van Oeveren. En net op het moment dat je denkt met 0-1 te kunnen gaan rusten was daar weer van Oeveren, die na een combinatie met Dennenboom en Rodney Sno van afstand de verste hoek vond, 0-2 op slag van rust.

Na de thee een fel jagend RVVH, dat met verzorgd voetbal de tegenstander bestookte en zo op zoek ging naar goals, waarbij Benjamin Martha er al rap dichtbij was met een kopbal op de paal. Na een kwartier resulteerde dit in de aansluitingstreffer toen Jordey van Dam bij de eerste paal staand de bal wist binnen te werken na een corner, 1-2. RVVH ging op zoek naar meer maar vond geen gaatje in de DHC defensie. En toen dat wel leek te gebeuren werd Martha na een vloeiende combinatie door het centrum wegens buitenspel afgefloten door de kwistig met kaarten strooiende leidsman M.K. Rampersad. En zo hield DHC, uitkomend in de zondag hoofdklasse A, dus stand. Ook het Ridderkerkse slotoffensief mocht niet meer baten, waardoor RVVH dus zijn Waterloo vond in het bekertoernooi.

Goed gevoetbald en toch verloren van een goede ploeg. Nu dit verlies verwerken en weer richten op de competitie die volgende week verder gaat met de thuiswedstrijd om 14:30 uur tegen XerxesDZB.

RVVH – DHC 1-2 (0-2)
22. Van Oeveren 0-1
44. Van Oeveren 0-2
60. Van Dam 1-2

Gele kaarten voor Tidde Tromp, Joren Tromp, Brouwer en Smith (allen DHC) en voor Vereecken, Pattinama, Rodriques de Pina en Jones van RVVH.

Opstelling RVVH:
Kloosterman, Weber (82. Jones), Vereecken, Eggers, Rodriques de Pina, van Dam, Kooiman, Agatowski, Pires Tavares, Martha (68. Pattinama) en Oudenaarden (75. Buist).