Esmee Vogelenzang

OKK wint ook tweede competitietoernooi

Sport

RIDDERKERK - Gymnastiekvereniging OKK Ridderkerk organiseerde dit weekend ook de tweede turncompetitie van dit seizoen. Op vrijdag was de keuzeoefenstof aan de beurt. Team 2 met Caroline Mom (1e), Kim van Vliet, Marleen Lodder en Cato Steehouwer (3e) wisten voor de tweede maal de overige 7 teams op afstand te houden, hoewel het minder overtuigend was dan de vorige maal. Team 1, met Ferah Dur, Elisa van Halem, Marjolein Hamelink en Esmee Vogelezang die de meest stabiele wedstrijd turnde van allemaal, werd nu 5e en staat gedeeld derde in het klassement.

Op zaterdag kwamen de teams verplichte oefenstof en de voorinstappers op de vloer.

OKK 1 met Sofie Li (1e), Veerle Kooke (2e), Sanne Kranendonk (3e), Eva Schrik en Izaelle Dur deed wat er van hun verwacht werd en prolongeerde de 1e plaats.
Het team van OKK 2 bestaande uit Froukje Mons , Caithlin Karel, Maylene Rienks en Roos de Vries verdedigde de tweede plaats. Ze werden dit keer 4e, maar ze nemen gezien over twee wedstrijden nog de tweede plaats in, maar Souplesse kruipt rap dichterbij, dus het gaat spannen om een podiumplaats.
Het laatste team, OKK 3, met Jadee Phelipa, Azra Durak en Manuela Hietbrink , had het nadeel dat ze maar uit 3 turnsters bestonden en dus geen reserve turnsters hadden. Fenne van Oversteeg kon helaas niet turnen door een blessure. Ze werden 13e, maar werken vooral aan individuele prestaties.

De vier voor-instappers turnden een individuele wedstrijd. Lois Straver werd 2e en bezet op dit moment een gedeeld eerste plaats. Romy Tuithof werd 3e en doet ook nog mee voor een podiumplek. Indy Pangan turnde haar eerste wedstrijd en werd 8e. Sanne van der Keur werd 9e en liet vooruit gang zien op de toestellen balk en vloer.