Saturnus’72 weer het veld op

Sport

RIDDERKERK - De standaard teams van Saturnus’72 moesten weer het veld op. Beide teams staan er niet al te florissant op en moeten nog flink aan de bak om niet in zwaar weer te komen.

In het eerste deel ging het nog enigszins gelijk op, Ventura was wel iets beter, maar Saturnus kon de Schiedammers aardig bij houden. Toch stond de ploeg bij rust achter met 16-13. Het tweede bedrijf was geheel voor de thuisploeg. Na gelang het verschil groter werd, lieten de Ridderkerkers ook hun hoofd een beetje verder zakken. In de slotfase liep het verschil dan ook op naar negen treffers (33-24).

De dames wedstrijd kende twee gezichten. In de rust kon Jirri Bruinzeel zijn ploeg uitgebreid complimenteren met het vertoonde spel. Na een moeizame start liet Saturnus zien waartoe het in staat kan zijn. Tegen het sterke Snelwiek kon een 8-11 voorsprong worden aangetekend. Helaas volgde dus een zwakke tweede helft. De ploeg maakte te veel technische fouten en het tempo was geheel uit de wedstrijd. Dit speelde de Rotterdammers aardig in de kaart en kon worden aangehaakt. Uiteindelijk haalde de thuisploeg alsnog de volle winst met 18-16 naar zich toe.
Zondag staan er weer twee uitwedstrijden op het programma. De vrouwen gaan op bezoek bij het puntloze Oliveo 2 terwijl de mannen opnieuw een sterke tegenstander treffen. In Leidschendam is E.H.C. de te kloppen ploeg.

Zondag 19 april
Dames 12.20 uur Oliveo 2 – Saturnus’72/1
Dames 10.30 uur Saturnus’72/2 – Snelwiek 2
Heren 13.20 uur E.H.C. 1 – Saturnus’72/1

Voor een uitgebreid verslag klik hier.