Foto's Joop Smit

Handballers van Saturnus’72 komen net tekort

Sport

RIDDERKERK - Met een grote schare aan Saturnus’72 supporters is het vrijdagavond net niet gelukt om tegenstander D.E.S.’72 in de finale van de Jan Alma Cup te verslaan. Tijdens een zinderend spektakel kwam de ploeg drie treffers tekort om de beker in ontvangst te mogen nemen.

Toch was de start goed en veel belovend. Binnen enkele minuten had de ploeg van Hans van der Wiel een 1-5 voorsprong opgebouwd. Helaas was het tempo niet vol te houden en moest de ploeg iets aan gas terug nemen. D.E.S.’72 kon aanhaken en nog voor de thee naast de Ridderkerkers komen (11-11).

In het tweede deel was de tegenstander net iets sterker en kon een lichte voorsprong nemen (17-13). Saturnus vocht wat het waard was maar kwam net te kort om weer naast D.E.S. te komen. Uiteindelijk bleef de teller steken bij 22-19 en kon de beker mee naar Papendrecht.
Toch was Van der Wiel trots op zijn ploeg die een goede prestatie had neergezet maar net niet het beoogde niveau haalde.

Voor een uitgebreid verslag klik hier.