Saturnus’72 mannen in zwaar weer

Sport

RIDDERKERK - Donkeren wolken pakten zich zondag samen boven het Reyerpark. In een lichte regenbui ging de thuisploeg ten onder. Door het verlies van Helius staat de ploeg nog steviger op de laatste plek.

De omstandigheden waren voor veldhandbal zondag verre van ideaal. Beide ploegen hadden hier last van, maar tegenstander Helius uit Hellevoetsluis ging hier het beste mee om. Gedurende een groot deel van de wedstrijd leek het erop dat het die dag toch goed zou komen. Saturnus was zeker niet zwakker, maar verzuimde om te scoren. Hierdoor was de ruststand met 5-9 dan ook zorgwekkend. Toch leek een nederlaag af te wenden. Wat Saturnus ook probeerde, het kwam maar niet dichter bij Helius. De Ridderkerkers gingen forceren wat het spel niet ten goede kwam. Gezamenlijk trachtte het team het tij te keren. Helaas zonder resultaat. Er werd met 12-15 verloren. Bij Saturnus ontbraken Lennard Huisman (blessure) en Alex Schippers. Huisman werd in het doel vervangen door Sven Stok. Door deze nederlaag wordt de strijd om de degradatie te ontlopen bijzonder zwaar.

De komende twee ontmoetingen zijn tegen Atomium’61 die in felle strijd gewikkeld is met H.V.V.’70 om het kampioenschap. Dan volgen nog twee wedstrijden tegen D.I.O.S. thuis en D.E.S. uit. Het kan nog, maar het wordt wel heel lastig. De dames treffen ook Atomium die in de bovenste helft van de ranglijst verblijft

Zondag 10 mei
Dames 13.00 uur Saturnus’72/1 – Atomium’61/1