Statiegeldactie levert ruim 400 euro op

Sport

RIDDERKERK - Op initiatief van Marjoline van Duin was er vanaf 31 januari, in samenwerking met COOP Ridderkerk, een statiegeldactie gestart voor de jeugdafdeling van V.V. Rijsoord.

COOP Ridderkerk had in hun vestiging aan het Vlietplein de actie gestart met het plaatsen van een kar in hun filiaal waar klanten de lege statiegeldflessen konden doneren. Ook op de voetbalvereniging van Rijsoord werd een kar geplaatst waar flessen konden worden ingeleverd.
Tevens werd er een ‘statiegeldflessen-ophaaldag’ gehouden, waar een aantal enthousiaste jeugdleden de Rijsoordse wijk introkken om zoveel mogelijk lege flessen op te halen. Alleen deze dag al werd er 141,15 euro aan lege flessen verdiend.
Uiteindelijk heeft de actie de jeugdafdeling van V.V. Rijsoord 402,55 euro opgeleverd.
V.V. Rijsoord bedankt initiatiefneemster Marjoline van Duin, die haar handen vol heeft gehad aan het sorteren en inleveren van de flessen, COOP filiaalleidster Monique van der Voort die enthousiast haar medewerking aan deze actie had toegezegd, alle klanten van COOP die hun flessen hebben ingeleverd en natuurlijk alle kanjers van V.V. Rijsoord die op de inzameldag al die lege flessen hebben opgehaald. Aan het begin van het nieuwe voetbalseizoen zal jeugdvoorzitter George Broeders bekend maken hoe dit mooie bedrag zal worden besteed.