Foto RVVH tv

Sensatie in Ridderkerk

Sport

RIDDERKERK - RVVH zorgde bij het debuut in de Topklasse meteen voor een daverende verrassing. De zaterdagkampioen van het afgelopen seizoen, het Werkendamse Kozakken Boys, werd met een 2-0 nederlaag terug naar Brabant gestuurd.

Behoudens de eerste fase, waarin Kozakken Boys RVVH duidelijk de wil oplegde, had RVVH niet al teveel te duchten van de gasten. RVVH scoorde bij de eerste goede kans gelijk de 1-0 door Veiga Lopes. Daarna kregen de Ridderkerkers meer controle over de wedstrijd wat zich halverwege de tweede helft uitbetaalde middels de tweede treffer door Barradas. Het toen al tot tien man gereduceerde Kozakken Boys kon daarna geen potten meer breken waarna RVVH een historisch eerste en verdiende overwinning in de Topklasse kon bijschrijven.