Bij Saturnus was Romy Muller op dreef
Bij Saturnus was Romy Muller op dreef Foto: Ruud de Jong

Handbalsters winnen in Zwijndrecht

Sport

RIDDERKERK - Door een verdiende overwinning bij Conventus hebben de vrouwen van Saturnus '72 aansluiting gevonden bij de middenmoot. Net als vorige week zondag speelde de ploeg in Zwijndrecht een uitstekende wedstrijd. Bij rust stond verdiend een 6-9 voorsprong op het scorebord. De tweede helft was minder van Ridderkerkse kant. Saturnus had moeite om het hoge tempo vol te houden, waardoor Conventus weer in de wedstrijd kwam (14-14). Beide ploegen hadden daarna zo'n 10 minuten moeite om het doel te vinden. Saturnus heropende als eerste de score en gaf die voorsprong niet meer uit handen  Eindstand: 15-16. Bij Saturnus was vooral Romy Muller op dreef.
Saturnus staat nu drie punten voor op Conventus en zes op Twist dat op de laatste plaats staat. Aanstaande zondag wacht een wedstrijd tegen het Barendrechtse Savosa dat ook in het rechterrijtje staat. Met een overwinning kan Saturnus definitief de middenmoot binnenstappen. De wedstrijd begint om 13.50 uur in de Reyerhal.