Dames Poseidon halen punten in Katwijk

Sport

RIDDERKERK - Met een kleine overwinning bij Katwijk blijft het eerste damesteam van Poseidon '56 in de race voor het kampioenschap. De overwinning leek afgelopen zaterdagmiddag in het Katwijkse Aquamar zwembad gemakkelijk tot stand te komen, maar de jonge Katwijkse selectie bleek veerkrachtig en pas diep in de derde periode werd het verzet van de thuisploeg door de Ridderkerkse dames gebroken. Met een 2-6 overwinning kon Poseidon '56 huiswaarts keren.

De dames van Poseidon '56 hebben het dit seizoen nooit gemakkelijk tegen de laaggeklasseerde ploegen. Met die trend leek afgelopen zaterdag snel gebroken te worden. De bezoeksters kwamen direct goed voor de dag en halverwege de eerste periode leidde het team uit Ridderkerk met 0-2.
Daarna bleek het moeilijk om de zeer jonge ploeg van Katwijk de wil op te leggen. De thuisploeg wist in de tweede periode de achterstand te halveren en Poseidon '56 leek andermaal veroordeeld tot een moeilijke wedstrijd. Pas halverwege de derde periode kon de Katwijkse defensie gekraakt worden. Met twee snelle doelpunten werd afstand genomen van de thuisploeg.
De overwinning kwam vervolgens niet meer in gevaar. Vooral niet omdat Poseidon '56 in de vierde periode weer sterk begon en uitliep naar 1-6. Katwijk probeerde in de slotfase nog om de uitslag een, voor hen, plezieriger aanschijn te geven, maar verder dan een treffer in de slotfase kwam de ploeg niet.
Met deze overwinning blijft het spannend in de kop van het klassement van de tweede klasse. BZ&PC Bodegraven en ZPC Rotterdam delen de eerste plaats. Poseidon '56 volgt op één punt. Aan het einde van het seizoen heeft alleen de kampioen recht op promotie naar de eerste regionale klasse. Op zaterdag 2 februari ontvangen de dames van Poseidon '56 in zwembad De Fakkel het Leiderdorpse SG Aquadraat een geduchte tegenstander. Alle steun is welkom!

Uitslag: Katwijk – Poseidon '56 2-6 (0-2; 1-0; 0-2; 1-2).
Doelpunten Poseidon '56: Michelle Keijzer, Jeanette Notten (beide 2x), Joëlle Geerts en Tonia Ruybroek (beide 1x).