De vrouwen van Saturnus maakten in de tweede helft het verschil
De vrouwen van Saturnus maakten in de tweede helft het verschil Foto: Ruud de Jong

Knappe overwinning van dames Saturnus

Sport

RIDDERKERK - Vorige week, na de ingecalculeerde nederlaag bij koploper Snelwiek, voorspelde trainer Dylan Muller al dat er mogelijkheden waren in de confrontatie met nummer twee Indus'67. En dit gebeurde dan ook.

Vanaf minuut één was het voor de toeschouwers een mooie wedstrijd die gelijk opging. Saturnus nam zelfs het initiatief maar ontkwam rond de twintigste minuut niet aan de wel bekende dip. Indus'67 benutte dit door op voorsprong te komen. In de rust (10-13)  schudde Muller zijn ploeg eens flink wakker en maakte duidelijk dat winst gewoon mogelijk was. Zijn woorden hadden al snel een effect, binnen acht minuten stond de Ridderkerkse ploeg op 16-13. Na van de schrik bekomen te zijn kwamen de bezoekers uit Rozenburg terug in de wedstrijd. De wedstrijd ging daarna gelijk op en werd het weer gelijk (20-20). Saturnus had het even moeilijk, maar Sanne Bruinzeel en Romy Muller braken in de laatste minuten de ban en zorgde mede voor de verdiende 25-22 overwinning. Saturnus nestelt zich door deze overwinning op een keurige zesde plek, ver van de degradatiestreep. Pas op 10 maart gaat de competitie verder met voor de Ridderkerkse dames een uitwedstrijd bij de nummer laatst Twist 2.