Foto: Ruud de Jong

Saturnus verliest van nummer twee

Sport

RIDDERKERK - Saturnustrainer André van den Bosch was na de nederlaag bij de nummer twee Het Schielicht/Ventura gematigd positief. "Ik zie de trainingen terug in de wedstrijd en we zijn na een mindere periode weer op de weg terug. Tot aan 10 minuten na rust waren we dan zeker niet de mindere (19-18)" sprak hij na afloop.

In een volle Schiedamse sporthal, waar in tegenstelling tot de meeste hallen geen hars mag worden gebruikt, was het een aantrekkelijke handbalwedstrijd. Ventura, samen met H.V.O.S. in gevecht om het kampioenschap, had een sterke start (8-5) maar zag Saturnus'72 al gauw weer aanhaken (11-10). Een spannend gevecht met een rust van 14-13. Ook de start van het tweede deel was veel belovend. Tot aan de tiende minuut (19-18) kon gelijke tred worden gehouden. Daarna werden sterke verdedigende acties aanvallend zwalk afgerond. De wedstrijd duurde voor de Ridderkerkers eigenlijk 20 minuten te lang. De conditie van de basisspelers en het gemis aan voldoende wisselspelers brak de ploeg op. Uiteindelijk verloor Saturnus met 33-26. Bij Saturnus speelde keeper Lennart Huisman een sterke wedstrijd.
De komende twee zaterdagen staan thuiswedstrijden op het programma tegen ploegen uit het "rechter" rijtje. Te beginnen met US 2 uit Amsterdam (20.25 uur).