Nedely Fortes scoorde drie keer in Naaldwijk (archieffoto)

RVVH verrast met hoge score

Sport

RIDDERKERK - RVVH verraste zaterdag in Naaldwijk vriend en vijand met een niet voor mogelijk gehouden 0-6 overwinning op Westlandia. Na een ruststand van 0-2 scoorden de Herculanen er na de rust lustig op los waarna de teller stokte bij het halve dozijn. En bovendien nul tegengoals.

Door Theo Leenheer

Net binnen het kwartier kwam Hercules enigszins fortuinlijk op 0-1 toen een stuit in het verre afstandsschot van Jesse Eggers de keeper van Westlandia verraste. Tien minuten later stond het 0-2 door een goal uit een schier onmogelijke hoek van Nedely Fortes die een voorzet van Mahmut Sönmez prachtig binnenschoot. Dit werd ook de ruststand.
Kort na de rust sloegen de Ridderkerkers in no-time dodelijk toe middels twee goals met prima combinatievoetbal. Binnen vijf minuten was Fortes wederom succesvol met de 0-3 waarna amper 120 seconden later ook topscorer Brandon Könemann een duit in het zakje deed met de 0-4. Dat Fortes een lekkere middag beleefde, bewees hij net na een uur spelen toen hij goed was voor de 0-5 en daarmee zijn hattrick. RVVH bleef heersen over de club uit Naaldwijk en ruim een kwartier voor affluiten was het wederom Könemann die na een fout in de Westlandse opbouw de eindstand op 0-6 bepaalde.
Een overtuigende en prima zege die zelfs hoger had kunnen uitvallen. Hopelijk geeft dit het nodige vertrouwen naar de laatste serie wedstrijden waarin het eerste klasserschap veiliggesteld moet worden. Te beginnen a.s. zaterdag thuis om 14.30 uur tegen titelkandidaat SHO uit Oud-Beijerland.

Westlandia – RVVH 0-6 (0-2): 14. Eggers 0-1, 24. Fortes 0-2, 50. Fortes 0-3, 52. Könemann 0-4, 62. Fortes 0-5, 73. Könemann 0-6