RVVH volkomen onnodig onderuit

Sport

RIDDERKERK - RVVH leed een volkomen onnodige nederlaag in de uitwedstrijd bij Die Haghe. De Haagse runner-up bleef de Ridderkerkers, in een wedstrijd die geen winnaar verdiende, met 2-1 de baas en hield zo de punten enigszins gelukkig op sportpark 'Ockenburgh'.

door Theo Leenheer

Het was een nederlaag die hard aan kwam in het Ridderkerkse kamp temeer daar een 1-1 deling niet had misstaan in deze wedstrijd. Na een aftastend en gelijk opgaand begin kreeg RVVH de eerste echte kans. Papito Merencia zette met een meesterlijke steekpass Tonnie Stok vrij voor keeper Bas Drost. Hij schoot de bal echter net voorlangs. Uit de tegenaanval scoorde de thuisclub vervolgens wel. Goed doorgaan over de rechterkant van Phiras Chehoudi die vervolgens met een loepzuivere voorzet Sami Aoulad Said vond die effectief de bal binnen werkte, 1-0. RVVH herpakte zich en tien minuten later was het weer gelijk. Een aanval via de rechterkant met Jay Brand in de opbouw deed  de bal belanden bij Christiaan Sprangemeijer. Deze sneed naar binnen en net voor de zestien liet hij met het linkervoetje de bal vertrekken richting de verste kruising. Deze sloeg via de binnenkant van de paal in het net, 1-1. Een fraaie goal! Tot de rust gebeurde er niet veel meer en zo werd 1-1 de ruststand.

Evenwicht
Na de rust bleef de wedstrijd eigenlijk in evenwicht. Aan beide kanten weinig grote kansen en veel strijd op het middenveld waar beide ploegen streden om het overwicht. Halverwege deel twee een mogelijkheid voor Merencia, die met een steekbal van Sprangemeijer werd vrijgespeeld maar Yannick Nyanor verdedigde goed. Een klein kwartier voor tijd viel daar ineens de naar later bleek winnende treffer. Een aanval via rechts werd bij RVVH niet goed verdedigd, waarna de bal naar links werd verplaatst waar wederom Aoulad Said op de goede plaats stond om de verste hoek achter Nick Sanders te vinden, 2-1. RVVH liet het er niet bij zitten en creëerde nog wel wat mogelijkheden. De ingevallen Mahmut Sönmez kwam met een goede actie waardoor Brandon Könemann kansrijk was. Vervolgens zette Sönmez de mee naar voren getogen Danny van Valen vrij voor de keeper maar ook hier werd er goed ingegrepen door Die Haghe. En er was nog de kopbal van Könemann na een corner bovenop de kruising maar gescoord werd er niet meer. RVVH verloor voor de derde maal in deze competitie en mag het a.s. zaterdag thuis opnemen tegen debutant Voorschoten '97. Maar eerst volgt dinsdagavond de districtsbekerwedstrijd tegen SCO '63. Thuis aan de Sportlaan wordt om 20.00 uur afgetrapt.

Opstelling RVVH: Sanders, Brand, Yekhlef, Van Valen, Gangadin (45+4. Eggers), Mosmans (76. Sönmez), Merencia, Sprangemeijer, Celen, Stok (71. De Jesus) en Könemann.