Onmogelijk om zo te scoren (foto Ruud de Jong)

Handbalsters laten een punt liggen

Sport

RIDDERKERK - In Rijswijk verloren de handbalsters van Saturnus'72 een punt bij Hercules door met 18-18 gelijk te spelen. "Onnodig", was de reactie van coach Muller na afloop.

Het duurde zaterdag in Rijswijk 10 minuten voor het eerst gescoord werd. Voor handbal zeer ongewoon. Saturnus'72 was de ploeg die de ban brak, maar zag in de minuten erna dat ook Hercules 3 kon scoren (4-1). Vanaf dat moment werd het pas echt een handbalwedstrijd waarbij de Ridderkerkerkse ploeg, met de goed op dreef zijnde Brit Vlasblom, steeds beter uit de verf kwam. Ook na de rust (8-10) was het team van Muller sterker dan Hercules, wat zorgde voor een verdiende 10-15 voorsprong. Helaas werd Saturnus slordiger waardoor Hercules weer in het zadel geholpen werd. De voorsprong slonk. De wedstrijd had rustig uitgespeeld moeten worden, maar de wil om te scoren werkte averechts. "We wachtten onze kansen niet af en gingen te snel afronden" aldus de coach.
Hierdoor kon Hercules terug komen op één treffer (17-18)." Deze voorsprong had de ploeg over de streep moeten trekken, maar dit lukte niet. Hercules scoorde tien seconden voor tijd alsnog een omstreden (wel of geen cirkel?) treffer. Coach Muller was na afloop duidelijk. "Hier hebben we een punt verloren, dit had niet nodig geweest".
Zondag komt O.D.I.S. uit de Lier in de Reyerhal op bezoek (13.35 uur). Wederom een ploeg uit de middenmoot. Uit werd met 20-19 nipt verloren. Een uitgelezen moment om de verhoudingen weer recht te trekken.