Andrew Thomas
Andrew Thomas Foto: Jan Pott

Andrew Thomas blijft bij RVVH vrouwen

Sport

RIDDERKERK - Andrew Thomas zal ook volgend seizoen hoofdtrainer zijn van de voetbalvrouwen van RVVH. Na twee seizoenen in de middenmoot van het hoogste amateurniveau wil RVVH met Thomas doorstoten naar de top van Nederland.

Vorig seizoen eindigde RVVH als vijfde in de Topklasse, het hoogste amateurniveau van Nederland.  Dit seizoen wordt weer op een klassering hoog in de middenmoot gemikt. De ambities van RVVH liggen hoger. Komende jaren wil de Ridderkerkse club aansluiting vinden bij grote clubs als DTS Ede, Ter Leede en Saestum.
Om die ambities waar te maken is een stabiele organisatie nodig met een hoofdtrainer die mee wil denken over de toekomst. Thomas heeft aangegeven mee te willen in de ambities van de club en heeft daarom nu al aangegeven ook het seizoen 2020/2021 aan RVVH verbonden te willen zijn.  Thomas ziet veel potentie in de huidige spelersgroep en de club.
Naast de toezegging van Thomas is RVVH bezig een lange termijn visie op te stellen om de top te bereiken en daar te blijven. Daarbij komen zaken aan de orde als opleiding en scouting alsmede het creëren van een vrouwenvoetbalcultuur zoals die in de regio Rijnmond nog niet bestaat. De pas door Thomas geïnitieerde Vrouwen Voetbal Academie Rijnmond is daar mede een voorbeeld van.
Waar de overeenkomst met Thomas is verlengd zal Patrick van der Veen, afscheid nemen als trainer van het tweede vrouwenelftal van RVVH. Van der Veen is aan zijn vierde seizoen bezig in Ridderkerk en promoveerde in 2017 naar de landelijke eerste klasse en won met zijn team in 2018 de KNVB beker. Wie de opvolger van Van der Veen wordt is  nog niet bekend.