Patrick den Hertog komt naar KCR

Nieuwe trainer voor KCR

Sport

RIDDERKERK - Met ingang van het volgend seizoen is Patrick Den Hertog de nieuwe hoofdtrainer van KCR. Met Patrick haalt de Ridderkerkse vereniging een zeer ervaren trainer in huis, die zijn kwaliteiten heeft bewezen bij verenigingen als TOP Sassenheim, DeetosSnel en De Meervogels.

"Patrick past perfect in het profiel dat KCR voor ogen heeft bij een hoofdtrainer van onze vereniging. Zijn visie op speelwijze, spelersontwikkeling en technisch beleid levert een directe meerwaarde binnen de ambities en doelstellingen van KCR. Om die reden is de intentie uitgesproken om meerdere jaren met elkaar een verbinding aan te gaan" stelt het clubbestuur over zijn aanstelling. Den Hartog was als jeugdtrainer succesvol bij De Meervogels (landskampioen met A1) en bracht later het eerste team van Meervogels naar de hoofdklasse.
Samen met Patrick, de selectie en het technisch kader wil KCR groeien naar een stabiele vereniging in de overgangsklasse. Ook zal Patrick in samenspraak met de trainer van KCR 2 een bijdrage leveren aan het opleidingsplan binnen KCR. De trainer ziet er naar uit om in Ridderkerk te beginnen: "KCR is een prachtige club met een geweldige accommodatie. De selectie bevat een groep enthousiaste spelers waarin ik nog verdere potentie zie in de aankomende jaren. Met veel energie ga ik samen met KCR aan de slag om de doelstellingen te realiseren en het jeugdplan een stap verder te brengen."