Het Snuffelpand schreef een cheque uit voor twee doelen

Snuffelpand schenkt geld aan twee goede doelen

RIDDERKERK - Deze maand ondersteunt het Snuffelpand maar liefst twee projecten. De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede schenken 1500 euro bij aan Stichting La Galigo in Indonesië en helpt de werkgroep Rijsoord-Glogowek met 500 euro.

Fatima Spalburg heeft La Galigo eind 2018 opgericht om cacaoboeren te helpen over te stappen op duurzame biologische landbouw, zonder gebruik van chemische pesticiden. Met een educatief centrum met een modeltuin kunnen boeren leren over biologisch verbouwen middels de agroforestry- en permacultuurmethode.

Met beide methoden groeien er diverse gewassen en veel bomen, die de grond vruchtbaar houden én voor extra inkomsten zorgen. Deze manier van verbouwen zorgt ervoor dat er veerkracht is zoals in een natuurlijk ecosysteem. Het project heeft een tijdje stil gestaan door de lokale Covid-19 maatregelen. Sinds oktober 2020 wordt er weer hard gewerkt met de training van een lokaal team.

Transport naar Polen

De werkgroep Rijsoord-Glogowek bereidt weer een transport kunnen voor naar Polen. Op dit moment is er grote vraag naar matrassen voor de geriatrische kliniek/verpleeghuis, waarbij vooral de logistiek een uitdaging is. Transport is op dit moment weer mogelijk, maar het huren van een bestelbus en brandstof kosten veel geld.

Ook de komende maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van11.00 tot 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Er mag een beperkt aantal klanten per keer binnen zijn.