Corrie was ieder schooljaar betrokken bij de opening van de Kinderboekenweek, dit werd vaak met een toneelstukje geopend.

Juf Corrie verlaat CBS De Regenboog

RIDDERKERK - Op woensdag 14 juli nemen de kinderen en collega s van CBS De Regenboog in Slikkerveer afscheid van juf Corrie! Juf Corrie gaat namelijk met pensioen. Zij is een juf in hart en nieren. Altijd betrokken bij het wel en wee op CBS De Regenboog.

Corrie is haar schoolloopbaan begonnen in 1976 op basisschool de Rank in Heerjansdam. Toen er gezinsuitbreiding kwam is Corrie tijdelijk gestopt en vervolgens aan de slag gegaan als invaller op verschillende basisscholen in Ridderkerk. Toen de kinderen wat groter werden en naar school gingen kwam er in 1992 een baan vrij als handwerkjuf op CBS De Regenboog.

In de loop der jaren deed Corrie ook de toenmalige BAPO van collega’s en uiteindelijk werd Corrie weer groepsleerkracht, voor met name de middenbouw en later ook Intern Begeleider.

Grote betrokkenheid

Corrie heeft aan de wieg gestaan van het Ontwikkelingsgericht Onderwijs van De Regenboog. Daarin waardeert ze de grote betrokkenheid van de kinderen. “Kinderen werken binnen OGO vanuit de echte wereld, ze krijgen zinvolle activiteiten aangeboden, ze worden nieuwsgierig en verdiepen zich in het stukje echte wereld. Dat gun ik elk kind” aldus Corrie.

De leuke kant van het IB-er zijn, omschrijft Corrie als “het helpen meedenken over een kind, waarover zorgen zijn, hoe het kind of de omgeving/ de leerkracht geholpen kan worden. Waar is ondersteuning nodig en hoe kunnen we dat aanbieden”. Minder leuk vindt ze invullen van alle formulieren die daarmee gepaard gaan.

Teamspirit

Uiteindelijk is Corrie 28 jaar werkzaam geweest op de Regenboog, een school waarop teamspirit hoog in het vaandel staat, aldus Corrie.

Haar drive is altijd geweest: Je moet kinderen zien zoals ze zijn. Tijd maken om de kinderen te leren kennen en om ze verder te helpen, zorgen dat ze nieuwsgierig worden, want dan leer je het meest. Het is voor Corrie nog erg onrealistisch om te bedenken dat ze volgend schooljaar niet meer wekelijks op de Regenboog zal zijn, daarbij denkt ze het contact met de kinderen en collega’s het meest te gaan missen. Wel kijkt ze er naar uit om meer tijd te hebben voor leuke uitstapjes en om haar hobby’s weer op te pakken.