De petitie is inmiddels door bijna 750 mensen getekend

Gemeenteraad is voor komst van pumptrackbaan

RIDDERKERK - De kansen voor de aanleg van een pumptrackbaan in Ridderkerk zijn vergroot. De gemeenteraad heeft zich dinsdagavond unaniem uitgesproken voor een motie van Partij 18PLUS en PvdA, waarmee het college de opdracht heeft gekregen of realisatie van een pumptrackbaan is te financieren uit de bestaande budgetten. In het bijzonder moet daarbij gekeken worden in de gelden voor sport en/of speeltoestellen.

Door enkele ouders werd begin dit jaar een petitie gestart voor een pumptrackbaan in Ridderkerk. Bijna 750 mensen hebben inmiddels deze petitie ondertekend. Partij 18PLUS is enthousiast over dit initiatief. “Voor kinderen kan een pumptrackbaan voor veel vertier zorgen en het brengt de jeugd in beweging” stelt fractievoorzitter Lucien Westbroek.

Mooie aanvulling

Volgens wethouder Henk van Os zijn er al enkele gesprekken geweest met de initiatiefnemers en loopt er nog altijd een onderzoek naar mogelijke locaties. “Ook het college ziet dit als een mooie aanvulling voor Ridderkerk” aldus de wethouder. Robert Kooijman van de ChristenUnie vindt dat er wel wat meer haast gemaakt mag worden. “Straks zijn deze kinderen te groot voor hun fietsjes” zegt de CU-fractievoorzitter. Net als alle partijen in de raad vindt hij het goed dat er binnen de huidige middelen wordt gezocht: “Maar het mag niet zo zijn dat ons complete budget voor speeltuintjes hier aan op gaat.”

Met de motie is uitgesproken om (in samenspraak met de initiatiefnemers) tot realisatie van een pumptrackbaan voor Ridderkerk over te gaan als de middelen dit toelaten. Als dit niet binnen de bestaande budgetten kan wil de raad uiterlijk voor de behandeling van de begroting voor 2022 de uitkomsten van het onderzoek hebben.