De bestuursleden van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk zijn klaar voor de volgende stap.

Koers naar mogelijke schaatsbaan in december

RIDDERKERK - Stichting Schaatsbaan Ridderkerk is verheugd dat de vierde stap van het openingsplan van het kabinet afgelopen zaterdag doorgevoerd is. De versoepeling van de maatregelen maakt de organisatie van een schaatsbaan in december weer mogelijk. “We hopen natuurlijk dat het aantal besmettingen en ziekenhuisopnamen blijft dalen zodat het kabinet in augustus de laatste stap kan zetten en we weer terug naar normaal gaan. Maar ook met de huidige versoepelingen kunnen we een fantastisch evenement organiseren voor jong en oud” licht voorzitter John Stip toe.

Na de oprichting van de stichting op 20 april 2020 waren de pijlen gericht op de organisatie van een schaatsbaan in december van dat jaar. We weten allemaal waarom dat helaas niet door kon gaan. “Toch hadden we later dat jaar nog de hoop dat het wellicht mogelijk zou zijn om in februari tijdens de voorjaarsvakantie een schaatsbaan te organiseren. Helaas stonden we er toen met zijn allen nog slechter voor. Maar zoals ze zeggen, driemaal is scheepsrecht. In december gaat het ervan komen” aldus Stip.

Vergunning

De stichting heeft afgelopen maandag de definitieve vergunningaanvraag ingediend en verwacht dankzij de goede ondersteuning van de gemeente en de veiligheidsregio, dat deze snel afgegeven kan worden. Ook zullen de komende weken Ridderkerkse bedrijven benaderd worden om de sponsorpakketten onder de aandacht te brengen. Het organiseren van een schaatsbaan, die ruim een maand geopend is, kost een aanzienlijk bedrag.

Om de begroting sluitend te krijgen hoopt de stichting op de maatschappelijke betrokkenheid van Ridderkerkse bedrijven. “We snappen als geen ander dat de coronacrisis een gat heeft geslagen in de reserves van veel bedrijven. Gelukkig zijn er ook bedrijven die hier geen last van hebben gehad. We hopen dat zij een steentje bij willen dragen aan dit mooie Ridderkerkse evenement” aldus John Stip.

Naast het zoeken naar een sluitende begroting is de stichting ook in gesprek met andere maatschappelijke partners om nog meer sfeer rondom het evenement te creëren. Meer informatie over de schaatsbaan is te vinden op www.schaatsbaanridderkerk.nl en op de sociale media kanalen van de stichting.