De bingo bij Reyerheem leverde een mooi bedrag op.

Bente, Sem en Domonique organiseren bijzondere bingo voor het goede doel

RIDDERKERK - Afgelopen vrijdag 6 juli vond er een wel heel bijzondere bingo plaats in zorgcentrum Reyerheem in Ridderkerk-Drievliet. Drie leerlingen (14 jaar) van De LeerOnderneming organiseerden deze bingo helemaal zelf in het kader van Day4Change.

Met gesponsorde prijzen wisten Bente, Sem en Dominique maar liefst 129 euro ophalen voor het goede doel. Naast deze mooie opbrengst is de echte winst nog veel groter. De bewoners hadden namelijk een erg gezellige middag én de leerlingen hebben veel geleerd over het organiseren van een activiteit.

Meer bedrijvigheid

Andere ‘ondernemingen’ die de afgelopen weken zijn opgezet door kinderen uit leerjaar 4 van De LeerOnderneming zorgden voor het verkopen van zelfgemaakte cake-pops, auto’s wassen, honden uitlaten, het organiseren van een spelletjesmiddag en het ontwerpen van cartoons.

Met de actie Day4Change worden leerlingen gestimuleerd een eigen onderneming op te zetten met behulp van een microkrediet. Zo leren zij dat een kleine investering voor mensen in ontwikkelingslanden een groot verschil kan maken. De opbrengst van de actie wordt gedoneerd aan dit doel.

Opleidingsvorm

Naast het behalen van winst, wordt er ook gekeken naar duurzaamheid en het maatschappelijk belang van de verschillende acties. Alles bij elkaar heeft het project maar liefst €250 euro opgeleverd voor donatie aan Day4Change.

De LeerOnderneming in Ridderkerk is een opleidingsvorm voor kinderen van 10 t/m 14 jaar, die daarna kunnen instromen in het derde leerjaar van het voortgezet onderwijs.