v.l.n.r. Erik Fontijn, Jaap van Dongen, Ton Schipper, Gerard Rozenveld, Loek van Wijck en Wies Kamstra

Ton Schipper & Friends kunnen zich na 18 maanden weer laten horen

RIDDERKERK - De nieuwe serie Zomeravondconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) start op vrijdag 16 juli met een optreden van Ton Schipper & Friends. Deze zes leden tellende band zal van 19.30 tot 20.30 uur spelen onder de ‘koepel’ van winkelcentrum Ridderhof op het Sint Jorisplein.

Hoewel zij door alle beperkingen al 18 maanden niet hebben kunnen repeteren en samenspelen, durven zij de uitdaging aan te gaan. “Muziek maken is namelijk net als fietsen, als je het eenmaal beheerst, verleer je het niet zo snel” zegt Ton Schippers. Tijdens dit optreden zal deze band met een gevarieerd muzikaal repertoire (pop. jazz, soul, rhythm&blues) het Ridderkerkse plein opfleuren en het publiek vermaken. Vele bekende melodieën zullen de revue passeren.

Je kan nummers beluisteren van Joe Cocker tot Aretha Franklin en van Sade tot Amy Winehouse . Ton Schippers & Friends wordt gevormd door Erik Fontijn (sax, dwarsfluit, zang), Jaap van Dongen (bas) Ton Schipper (zang en toetsen), Gerard Rozenveld (drums en zang), Loek van Wijck (gitaar), Wies Kamstra (zang en percussie). Iedereen kan gratis genieten van de zomerconcerten van de SER.