Komt er volgend jaar een nieuwe politieke partij bij in de Ridderkerkse gemeenteraad?

Ridderkerk wellicht nieuwe politieke partij voor ouderen rijker in 2022

RIDDERKERK - Een groep actieve Ridderkerks wenst graag deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Deze groep onder de naam OuderenRidderkerk’22 (OR22) wil opkomen voor inwoners vanaf 55 jaar en ouder.

“We willen geen logge oude politiek van landelijke partijen volgen, geen 50+ of lokale ruziepartij zijn, maar hanteren nuchter boerenverstand, Rotterdamse werkmentaliteit, niet links of rechts, alleen lokaal beleid in Ridderkerk voor 55+inwoners, creatief met het benutten van aanwezige geldmiddelen voor betere ouderen-voorzieningen. Dit alles zonder onze jongeren te vergeten” aldus de initiatiefnemers. De partijoprichters benadrukken dat Ridderkerk een sterk vergrijzende gemeente is.

Senior-woningen

“Ridderkerk is een sterk vergrijsde gemeente. Binnen enkele jaren zal ruim een derde van alle inwoners de leeftijd van 55 jaar hebben bereikt maar dit wordt nauwelijks door de huidige politieke partijen onderkend. Ondanks forse OZB aanslagen die ouderen al vaak tientallen jaren betalen zijn de problemen nog steeds groot.”

OR22 wil dat er meer gedaan wordt aan de herrie en stofoverlast van rijkswegen en het grote gebrek aan betaalbare senior-woningen, waarmee ook een doorstroming voor jongeren en starters op de woonmarkt wordt bereikt. Daarnaast wil de partij de pijlen richten op “de BAR-slechte gemeenteorganisatie”, “falend WMO-beleid” en “klantonvriendelijk Vervoer op maat voor ziekenhuis- of familiebezoek.”

Wie interesse heeft in deelname aan OR22, in welke vorm dan ook, kan een mail met korte motivatie sturen met naam en telefoonnummer naar: ouderenridderkerk2022@gmail.com. Er wordt dan snel contact opgenomen.