Eerste ‘café-avond’ voor mantelzorgers volgende week van start

RIDDERKERK - Op dinsdag 27 juli gaat het Mantelzorgcafé Ridderkerk van start in zorgcentrum Reyerheem. Op deze avond staat gezond ouder worden centraal. Iedereen die zorgt voor iemand van 65 jaar of ouder is welkom bij het Mantelzorgcafé.

Op deze eerste avond kan men een gratis gezondheidscheck laten doen door een verpleegkundige van Aafje. Onder het genot van een kopje koffie is er ruimte voor ontmoeting en gesprek met andere mantelzorgers en zorgprofessionals.
Het Mantelzorgcafé is iedere laatste dinsdag van de maand op het Ontmoetingsplein van Reyerheem aan de Torenmolen 1 in Ridderkerk-Drievliet.

Voor de openingsavond is men vanaf 19.45 uur welkom. Op 31 augustus is de inloop vanaf 13.45 uur. Op deze middag krijgt men praktische tips over zorgondersteuning, bijvoorbeeld hoe je iemand uit de stoel helpt, houding voor rolstoelduwen en valpreventie. Het Mantelzorgcafé is een samenwerking tussen Aafje en Karaat Mantelzorg. U kunt zich aanmelden voor een bijeenkomst door te mailen naar: dheester@aafje.nl