Ook vorig jaar was er een alternatief buitenprogramma

Jeugdland en Facet slaan handen in één voor aangepast evenement

RIDDERKERK - Nadat Jeugdland Ridderkerk vorig jaar helaas niet op de ouderwetse manier in de sporthal doorgang kon vinden, besloot de organiserende werkgroep van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) een paar maanden terug al dat het er ook dit jaar niet van zou komen.

Ter vervanging worden evenals vorig jaar drie dagen met klim- en klauter georganiseerd voor kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar. Evenals een jaar geleden kan er door een beperkt aantal kinderen worden meegedaan. Er is plaats voor 75 kinderen per sessie. Deelname is gratis, maar vooraf aanmelden is verplicht. Daarbij geldt net als vorig jaar: vol = vol!

Dansworkshops

In samenwerking met Facet Ridderkerk is er een mooi programma in elkaar gedraaid met als attracties onder meer een langgerekte stormbaan, bungee trampoline, lasergames en een klimwand. Upstairs Dans & Fit biedt ook dit jaar spectaculaire dansworkshops aan. Deze waren vorig jaar een groot succes. De activiteiten vinden op dinsdag 24 en woensdag 25 augustus plaats in en achter sporthal De Fakkel en op donderdag 26 augustus op het sportpark van vv Rijsoord.

Elke dag is er een ochtendsessie van 9.00 tot 12.00 uur en afhankelijk van het aantal aanmeldingen zijn middagsessies mogelijk van 13.00 tot 16.00 uur. Alle onderdelen kunnen met kleine groepjes worden bezocht, waarbij wordt afgewisseld om iedereen het rondje te kunnen laten doen.

SER Jeugdland en Facet Ridderkerk presenteren hun vakantieprogramma onder de noemer ‘de zomeractiviteiten’.

Voor de drie activiteitendagen staat het volgende op het programma:

Dinsdag 24 augustus
Locatie: Sporthal De Fakkel
- Bungee trampoline, Klimwand, Striker, Stormbaan, Rollerbank en een dansclinic van Upstairs Dance Fit;

Woensdag 25 augustus
Locatie: Sporthal De Fakkel
- Stormbaan 50m, Lasergame Arena, Rodeo Stier, Slingerbal, Rollerbank en een dansclinic van Upstairs Dance Fit;

Donderdag 26 augustus
Locatie: Sportpark v.v. Rijsoord, Vlasstraat.
- Giant stormbaan Lasergame arena, Rodeostier, Striker, Rollerbank en een dansclinic van Upstairs Dance Fit.

Op deze dagen is er een ochtendsessie van 9.00 tot 12.00 uur. Afhankelijk van het aantal aanmeldingen zijn er ook middagsessies van 13.00 tot 16.00 uur. Deelname is gratis. Aanmelden kan via: https://facetridderkerk.nl/events/zomeractiviteiten/.
Voor meer informatie kan men contact opnemen met Max de Vette van Facet Ridderkerk via 06 1134 2903.

Voor de begeleiding van de groepen tijdens de sessies is de organisatie nog op zoek naar vrijwilligers. Wie op een of meerdere dagen een handje kan helpen kan zich aanmelden bij Gerard Sluimers via 06 3811 6520.