Ook in het centrum van Ridderkerk wordt volgende week weer om de bekers gevist

Vier vismiddagen voor de Ridderkerkse jeugd

RIDDERKERK - Na vanwege corona een jaartje te hebben overgeslagen worden deze zomervakantie weer viswedstrijden voor de Ridderkerkse jeugd georganiseerd. Van 9 t/12 augustus zijn er vier vismiddagen voor jongens en meisjes onder de vijftien jaar.

Deze hengelweek wordt georganiseerd door de werkgroep Viswedstrijden van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) in samenwerking met ERHV De Waal. Evenals voorgaande jaren zijn leden van de Rijsoordse hengelsportvereniging als vrijwilliger betrokken bij deze vakantieactiviteit. Zij zorgen voor het opmeten van de gevangen vissen en helpen kinderen zo nodig met het ontwarren van hun tuigjes.

SER-vlaggen

De eerste vismiddag is op maandag 9 augustus bij de vijver naast het gebouw van Scouting Sint Joris aan de Baden Powellstraat in Slikkerveer. Net als op de andere middagen is de wedstrijd van 14.00 tot 15.30 uur. Inschrijven kan vanaf 13.00 uur op de locatie, die wordt aangegeven met groene SER-vlaggen. Meedoen kost € 1.

Dit inschrijfgeld per middag is al jaren ongewijzigd. Elke middag zijn er drie bekers te winnen voor de beste vissers. Daarnaast zijn er prijsjes voor iedereen die een visje weet te vangen. De prijsuitreikingen zijn alle middagen direct na het sluiten van de wedstrijd.

Nieuwe sponsor

Voor het vullen van de prijzentafel heeft de organisatie een nieuwe sponsor. Repti-Farm in Slikkerveer biedt de prijzen aan. Bij deze dierenspeciaalzaak zijn ook alle materialen voor de beginnende visser te koop. Advies aan de kinderen van de wedstrijdleiding: kies voor een kleine dobber en een klein haakje.

De tweede viswedstrijd is op dinsdag 10 augustus aan de Rijnsingel in Bolnes. De derde middag gaan de dobbertjes te water aan de Rembrandtweg in Ridderkerk. Omdat het eerste deel van de singel flink begroeid is, zal men dit keer op grotere afstand van het gemeentehuis vissen en dichterbij de Burg. de Zeeuwstraat. De SER-vlaggen zullen de exacte locatie aangeven.

De laatste viswedstrijd is op donderdag 12 augustus achter zorgcentrum Reyerheem aan de Torenmolen/Karper in Drievliet. Kinderen kunnen zelf kiezen of ze aan een of meerdere dagen willen meedoen.