De huidige speelplek wordt goed gebruikt

Hakken in ‘t Nieuwe Zand voor behoud speelplek

RIDDERKERK - Bewoners van ‘t Nieuwe Zand in Ridderkerk strijden voor een speelplek in hun buurt. Bewoners van fase 4 van de nieuwbouwwijk staan voor behoud van de speelplek Vossiusstraat-Spinozastraat, die de gemeente na de zomer wil verwijderen.

Er wordt een nieuwe speelplek gerealiseerd in overleg met bewoners van fase 5. Volgens de gemeente volstaat in deze buurt één speelplaats. De Vereniging van Eigenaren Groot Goed en bewoners van andere straten in fase 4 kunnen zich hier niet in vinden: “Gezien het grote aantal jonge kinderen en de fysieke afstand/bereikbaarheid zijn we het hiermee zeer oneens.”
De nieuwe speelplaats zou ruim 200 meter verderop komen. Volgens de bewoners wordt de huidige speelplek veel gebruikt door met name jonge kinderen. Zij willen daarom met de gemeente in gesprek over het behoud van deze speelplaats: “Het aantal speelplekken in ‘t Nieuwe Zand is beperkt, terwijl de buurt heel kinderrijk is.”
Om hun wens kracht bij te zetten is een online petitie gestart, die inmiddels ruim zestig keer is onderschreven. Voor meer informatie: https://spelenintnieuwezand.petities.nl/