Een voorbeeld van een kroeldeken

Haaklessen voor Kroeldekens

RIDDERKERK - De stichting Kroeldekens Vreewijk e.o. start in september met haak- en breilessen in Ridderkerk. De Hobbystunter aan de Dr. Colijnstraat stelt voor deze lessen gratis haar ruimte beschikbaar.

“We hopen dat er na deze lessen meer mensen gaan meedoen met het maken van gratis dekens voor hen die het nodig hebben. Hier zijn al een paar dames voor ons actief. Daar willen we graag een grotere groep van maken” vertelt Noessie Jouhri van de stichting Kroeldekens. De in Vreewijk geboren organisatie heeft inmiddels 25 haakgroepen in het hele land en zelfs in Duitsland. Het de bedoeling dat er ook in Ridderkerk maandelijks samen gehaakt gaat worden.
“Wij hebben geen lidmaatschap of leden, maar lieve haaksters die dekens maken voor diegenen die het nodig hebben. Wij schenken gehaakte en gebreide dekens aan ernstig zieke mensen en mensen die het om andere redenen moeilijk hebben” licht de initiatiefneemster toe.

Geschonken materialen
Met de kroeldekens wordt altijd ook een passend kussen of een omslagdoek geschonken. Het wordt allemaal gemaakt van geschonken materialen. Men kan de stichting steunen met (niet pluizige) wolrestanten of het kopen van bolletjes wol van Wibra (Saskia) of Zeeman (Royal). Ook met wasmiddelen, wasverzachter, inpakpapier (doorzichtig), strijkkralen en 3D kaartmateriaal kan men de stichting helpen. Men kan dit voor de organisatie afgeven bij De Hobbystunter.
Wie in Ridderkerk mee wil doen voor het maken van kroeldekens kan voor meer informatie contact opnemen via 06 1882 2573 of muurbloem40@hotmail.com.