Fragment uit het veertiende deel van de documentaire over de Alblasserwaard

‘Alblasserwaard in WO2’ op TV Ridderkerk

RIDDERKERK - Wat gebeurde er allemaal tijdens de Tweede Wereldoorlog in de Alblasserwaard? Het antwoord daarop wordt gegeven in het veertiende deel van de documentaireserie over de Alblasserwaard, die deze week door TV Ridderkerk wordt uitgezonden.

De makers van de documentaire gaan in deze aflevering op zoek naar de monumenten en ooggetuigenverslagen: “Nu nog zijn er mensen die het kunnen navertellen. Hun getuigenissen laten ons laten beseffen welke mooie en fijne vrijheid we nu hebben en zeker kunnen waarderen.”
De 28-delige documentaire is een productie van RTV Papendrecht. TV Ridderkerk zendt “De Alblasserwaard en de Tweede Wereldoorlog” uit op donderdag 19 en zondag 22 augustus om 14.00 en 18.00 uur.
TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via APP RTV-Ridderkerk.