De oefeningen kunnen ook op een stoel worden gedaan

Beweeglessen voor senioren bij Reyerheem

RIDDERKERK - Facet Ridderkerk is gestart met beweeglessen voor senioren in zorgcentrum Reyerheem in Drievliet. De lessen vinden vanaf 1 september elke woensdag plaats van 10.00 tot 10.45 uur. Het gezellig met bewegen met leeftijdsgenoten kost omgerekend € 3,00 per les.

Christa van Gent, de ervaren en gediplomeerde docente die al enkele jaren werkzaam is voor Facet, verzorgt deze bewegingsuurtjes. Tijdens haar lessen worden diverse lenigmakende- en spierversterkende oefeningen gedaan met ballen, hoepels en ander materiaal. Er wordt gewerkt aan kracht, stabiliteit en evenwicht. Soms worden de oefeningen gedaan met muziek. Wie slecht ter been is, kan de oefeningen ook doen op een stoel. Voor de les wordt er gezamenlijk een lekker kopje koffie/thee gedronken (bij de prijs inbegrepen).

Deze activiteit is voor iedereen, dus niet alleen voor mensen uit de Reyerheem. Geïnteresseerd in een gratis proefles? Neem contact op met Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk via 0180 - 432 350 of kijk op www.facetridderkerk.nl. Ook als u interesse heeft in een andere activiteit zoals yoga, seniorenfit, dans of aangepaste yoga kunt u hier terecht.