Weer werkzaamheden in Wevershoek

RIDDERKERK - In maart van dit jaar is het Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde gestart met de kwaliteitsimpuls van recreatiegebied Wevershoek. De werkzaamheden in het Ridderkerks/Barendrechtse gebied worden in de loop van deze week hervat.

De kwaliteitsimpuls komt voort uit de Waalvisie van de samenwerkende gemeenten op het eiland IJsselmonde. De werkzaamheden hebben enige tijd stil gelegen in verband met het verkrijgen van de benodigde vergunningen. Vanaf week 35 hervat de aannemer de werkzaamheden.

Dit betekent dat er in het gebied gewerkt wordt aan het aanleggen van een struinpad door de locatie Gravestein. Ook komen er nieuwe speeltoestellen, fietsenrekken, picknickbanken en informatiepanelen. Daarnaast worden er maatregelen getroffen om de waterkwaliteit van het zwemstrand in de toekomst te verbeteren.

Maatregelen

Gedurende de werkzaamheden kunnen recreanten enige overlast ervaren. De uitvoering van de werkzaamheden is opgedragen aan GKB Barendrecht. Dit bedrijf is bekend in de regio. Tijdens de uitvoering neemt het bedrijf maatregelen zodat recreanten het gebied veilig kunnen blijven bezoeken. De werkzaamheden worden uitgevoerd vanaf week 35 en zullen doorlopen tot en met november 2021.

Staatsbosbeheer werkt in opdracht van het Natuur- en Recreatieschap IJsselmode aan dit project en doet dit in nauwe samenwerking met de gemeenten Ridderkerk, Barendrecht, het Waterschap Hollandse Delta. Voor de veranderingen in Wevershoek is een enquête gehouden onder bezoekers van dit recreatiegebied. Op de website van het natuur- en recreatieschap is het mogelijk de ontwerpnotitie van de kwaliteitsimpuls te downloaden.