Gratis fittest voor Ridderkerkse ouderen in De Fakkel

RIDDERKERK - Ouderen in Ridderkerk kunnen weer hun fitheid meten. Facet Ridderkerk organiseert vrijdag 24 september de jaarlijkse Fittest in sporthal De Fakkel. De gratis Fittest is dit jaar bedoeld voor inwoners uit de wijken Centrum, West, Oost en ’t Zand in de leeftijdscategorie van 65 t/m 75 jaar. U moet zich hier wel voor aanmelden.

Tijdens deze dag krijgen de deelnemers een algehele gezondheidscheck. Er wordt getest op bloeddruk, lengte, gewicht, oog-handcoördinatie, reactietijd, kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen enz. Alle resultaten worden ter plekke verwerkt en de testuitslag wordt besproken. Er is een arts aanwezig voor het beantwoorden van specifieke vragen heeft. Met adviseurs kan worden besproken wat de beste (en de leukste!) manier is om de conditie of de sterkte van uw spieren op peil te houden of te verbeteren.

Beweegaanbieders

Aansluitend aan de fittest kunnen de deelnemers kennismaken met verschillende Ridderkerkse sport- en beweegaanbieders die specifiek ouderen aanbod hebben. In en rondom sporthal De Fakkel presenteren diverse aanbieders zoals sportverenigingen, fitnesscentrums en zorgaanbieders hun programma. Deze open dag is vrij toegankelijk. Ook wie niet deelneemt aan de fittest kan deze informatiemarkt bezoeken.

De afgelopen weken heeft iedereen die in aanmerking komt voor deze algehele gezondheidscheck een uitnodigingsbrief met antwoordkaart ontvangen. De antwoordkaart kan gratis opgestuurd worden naar Facet Ridderkerk. Daarna wordt iedereen ingedeeld en ontvangt men een bevestigingsbrief. Insturen van de antwoordkaart kan tot vrijdag 10 september. Voor vragen of meer informatie kunt u terecht bij Jesper Lagendijk via 0180 - 43 23 50 of per mail jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl.