Bij Different Koek zijn nieuwe leden welkom

Zingen met popkoor Different Koek begint weer

RIDDERKERK - Na een lange periode van thuis zingen via Zoom is het eindelijk weer zover dat de Nederlandse koren weer ontwaken uit een veel te lange verplichte winterslaap. En dat geldt zeker ook voor het Ridderkerkse popkoor Different Koek!

Ook al heeft de club de crisis doorstaan door online contact te houden en te blijven zingen, er gaat toch niks boven oog in oog met de dirigent samen lekker de stembanden loswerken. Het koor, dat inmiddels onderdeel uitmaakt van het Charles Vermeer Zanginstituut, zingt allerlei leuke en aanstekelijke popliedjes van The Beach Boys tot Jason M’Raz en van Aretha Franklin tot Earth Wind & Fire. Dat alles onder leiding van een professionele muzikant en songcoach, Gertjan Essenstam. Iedere woensdagavond tussen acht en tien uur in basisschool De Bosweide.

Plezier

Wie mee wil zingen hoeft geen auditie of stemtest te doen. Noten kunnen lezen is evenmin een vereiste. De koorleden oefenen de nummers zelf thuis met behulp van de audio van de website: “Je kiest de stem die het best bij je past en daarna werk je tijdens de repetities aan de beleving, de dynamiek en de andere details zodat je er samen iets moois van maakt. Het enige dat je bij je moet hebben is een goed humeur en zin om in een hele leuke groep lekker muziek te maken. Het plezier is het belangrijkste onderdeel.”

Nu het weer start is het een ideaal moment om (weer) in te stappen. Wie meer wil weten kan ter kennismaking langskomen bij een repetitie of kijken op: www.differentkoek.nl.