Er komen weer Carol Singers naar het Koningsplein

Tweedaagse kerstmarkt in december

RIDDERKERK - De Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) organiseert dit jaar, op 10 en 11 december, een tweedaagse kerstmarkt. Het centrum van Ridderkerk wordt op vrijdag een markt geheel in Dickensstijl en op zaterdag een heuse Winter Wonderland met Carol Singers die met hun vrolijke kerstmelodieën door het centrum trekken.

Nu het ernaar uitziet dat vanaf 1 november de coronamaatregelen losgelaten zullen worden ziet de SER zijn kans schoon om dit jaar toch nog mooi af te sluiten met een groots evenement voor Ridderkerk.

Kosteloze kerstkraam

Het evenement belooft minimaal 100 kerstkraampjes, een heuse kerststal, Dickens figuranten, sprookjesfiguren, een oudhollandse carrousel en een kersttreintje voor de kleintjes. De ene avond afsluitend met een defilé van Dickensfiguranten, de andere avond met optredens van bekende artiesten.

Voor de organisatie van dit tweedaagse evenement wordt nauw samengewerkt met Stichting BIZ Winkelhart Ridderkerk, Stichting Schaatsbaan Ridderkerk en de gemeente Ridderkerk. Zo zullen de kerstkraampjes en het muziekpodium rondom en nabij de schaatsbaan te vinden zijn en zullen de optochten en het kersttreintje ook in en om het Winkelhart te zien zijn.

Bovendien geeft de gemeente Ridderkerk lokale winkeliers de mogelijkheid om kosteloos een kerstkraam te betrekken en zo hun waren aan de hopelijk vele bezoekers te koop aan te bieden. De resterende kerstkramen worden gevuld door ondernemers uit het hele land met mooie en lekkere kerstproducten. Vanzelfsprekend zullen kramen met glühwein en braadworst niet ontbreken. Meer informatie volgt binnenkort op de website en de sociale mediakanalen van de SER.