Erik Scherder spreekt via een online verbinding tot Ridderkerkers

Online lezing over bewegen en het brein met Erik Scherder

RIDDERKERK - In Ridderkerk staat de derde week van september, van 20 tot en met 24 september, in het teken van Wereld Alzheimer Dag en de Nationale Sportweek. Vanuit Dementievriendelijk Ridderkerk en het leefstijlprogramma Ridderkerk Langer Gezond wordt speciale aandacht gegeven aan het onderwerp dementie en het belang van bewegen.

Op maandag 20 september geeft Erik Scherder (69 jaar), neuropsycholoog en hoogleraar speciaal voor Ridderkerkers een online lezing over bewegen. Deze interactieve lezing is te volgen via een livestream. Dit betekent dat belangstellenden de lezing via de computer (bijvoorbeeld thuis) de lezing live kunnen volgen. Ook kan men de online lezing meemaken in theater het Plein. Het programma is van 16.00 tot 17.00 uur.

Muziek en bewegen

Erik is bekend van het televisieprogramma ‘De Wereld Draait Door’ waar hij vaak aanwezig was. Hij staat bekend om zijn lezingen over de invloed van muziek en beweging op de werking van het brein. Daarnaast doet hij als neuropsycholoog verschillende onderzoeken over het thema bewegen. Ook deed hij onderzoek naar de relatie tussen lichamelijke (in)activiteit en gedrag (cognitie, slaapritme en humeur) bij mensen met en zonder dementie.

Bij Facet is men enorm blij dat Erik Scherder over bovenstaande thema’s komt vertellen: “Het is geen vooraf opgenomen verhaal, het is een live lezing die via de computer of in de theaterzaal te volgen is en waarin je ook vragen kan stellen.”

Kaartverkoop

Er is nog een beperkt aantal kaarten beschikbaar voor lezing in de theaterzaal. Hiervoor zijn kaartje á € 5 te koop bij het kantoor van Facet. De organisatie zorgt voor een unieke beleving met een gezellige aankleding, een hapje en drankje en een goed gevulde goodiebag. De lezing thuis volgen is uiteraard ook mogelijk.
Aanmelden voor de thuis lezing kan via: jesper.lagendijk@facetriddekerk.nl.

Het complete programma (met o.a. de film ‘Still Alice’ in theater Het Plein) van de themaweek is te vinden op: www.dementievriendelijkridderkerk.nl.