Joeri van der Schans mag zijn klanten graag verrassen

18 jaar Bloemenjungle: traditioneel maar ook innovatief

RIDDERKERK - De Bloemenjungle in Ridderkerk bestaat achttien jaar. De bloemen- en plantenwereld aan de Oosterparkweg is al vanaf het begin een succes. “Ik voelde aan alles dat hier veel behoefte aan was. Dat is gebleken, want vanaf de start hebben we het druk” zegt eigenaar Joeri van der Schans.

Een belangrijke troef van De Bloemenjungle is al vanaf het begin de eigen inkoop, waardoor er “kwaliteit voor een goede prijs” geboden kan worden. Joeri gaat er nog altijd zelf voor naar de veiling. “Als jongetje ging ik al mee met mijn opa en ik heb het goed in mijn vingers. Er gaat nooit een slechte partij in mijn vrachtwagen.”

Drive-thru

Het op traditie gebaseerde florabedrijf toont zich daarbij continu innovatief. “Voor mij is geen week hetzelfde. Er is altijd wel iets om te vernieuwen en een nieuwe trend waar we snel op willen inhaken” stelt de ondernemer: “Vastgeroest staat niet in ons vocabulaire. Natuurlijk bieden we alle vertrouwde bloemen, maar we willen onze klanten ook graag verrassen.”

Ook in de coronaperiode bleek De Bloemenjungle snel te kunnen schakelen. Er werd op de coronabeperkingen gereageerd met een drive-thru, een buitenwinkel en twee maanden bezorging aan huis. Over twee maanden wordt een grote stap gezet. Met een winkel in het centrum van Ridderkerk krijgt De Bloemenjungle er eind november een ‘zusje’ bij. “We komen bij de Jumbo en Lidl in de Ridderhof. Boodschappen doen kan dan gecombineerd worden met het halen van een bloemetje. Natuurlijk zal de winkel wel een kleiner aanbod hebben” aldus Joeri.