Mardello Favetta (links) bij de opening van La Maremma

Restaurant La Maremma bestaat 35 jaar

RIDDERKERK - Het Italiaanse restaurant La Maremma bestaat deze maand 35 jaar. Op 18 september 1986 openen Marcello en Patricia Favetta hun Italiaanse restaurant in het oude centrum van Ridderkerk. In het pand op de hoek van de Sint Jorisstraat en de Molensteeg is het allemaal begonnen en brachten zij de Italiaanse sferen en authentieke gerechten mee uit het mooie Toscane.

De naam La Maremma is afgeleid van de Italiaanse streek ‘Maremma’. Maremma ligt in het zuidwesten van de provincie Toscane en is de geboortestreek van Marcello, waar hij 74 jaar geleden werd geboren op het platteland. Na zijn jeugd te hebben doorgebracht in Italië is hij vervolgens afgereisd naar Nederland, waar hij door het gehele land met zijn band heeft opgetreden.

Het hart van Marcello lag in eerste instantie in de muziek. Maar in 1986 gooide Marcello samen met Patricia het roer om en begonnen zij als één van de eersten in de regio een Italiaans restaurant en pizzeria. Het was altijd erg druk en gezellig. Zeker in het weekend, want dan was er standaard live Italiaanse muziek en werd er tot in de late uurtjes gefeest.

Live muziek

En nu nog steeds is Marcello gelukkig zijn passie voor de muziek niet verloren. Met regelmaat verwent hij de gasten met Italiaanse live muziek met zijn accordeon of piano. Marcello en Patricia zijn nog altijd dagelijks actief in de het restaurant en vormen daarmee het kloppende hart van het bedrijf. In de loop van de jaren zijn er vele vriendschappen ontstaan en komt inmiddels de vierde generatie gasten in het restaurant waarbij er nog met regelmaat verhalen van vroeger worden opgehaald.

Het afgelopen jaar was, net zoals voor alle horeca ondernemers, geen fijn jaar om op terug te kijken. Maar ook tijdens de Corona pandemie lieten Marcello en Patricia het er gelukkig niet bij zitten. Pizza’s, pasta’s en heerlijk Italiaanse gerechten konden worden afgehaald. Gelukkig kunnen Marcello, Patricia en het gehele team ook in hun 35e jubileum jaar de gasten weer verwelkomen en verwennen met hun Italiaanse passie.

Ristorante Pizzeria La Maremma is geopend van woensdag t/m zondag vanaf 16:30 uur voor diner en afhaal.