De open keuken van het nieuwe restaurant van Mee-Ling aan het Koningsplein.

Asian fusion tapas aan Koningsplein

RIDDERKERK - Ruim tien jaar na de opening van hun restaurant aan de Irisstraat zijn Xiu Li Ye en Long-Qin Zhou een tweede vestiging van ‘’Mee-Ling’’ in Ridderkerk begonnen. Als grote zus is aan het Koningsplein een oriëntaals restaurant opgezet voor het serveren van Asian fusion tapas.

Het paar was al succesvol met het serveren van kleine Chinese hapjes, ook wel “all you can eat” aan de Irisstraat. Daar komt nu verandering in. Vanaf heden kan men in dit Chinees-Indisch restaurant à la carte dineren. Ook blijft het bij deze locatie mogelijk om maaltijden af te halen en te laten bezorgen.

Chinese gezelschappen

“Vanwege de drukte in het restaurant konden er vertragingen ontstaan in de bezorging. Nu kunnen we er juist meer snelheid in brengen” zegt Xiu Li (Shirley).

Als het toerisme weer normaliseert zullen ook de grote Chinese gezelschappen weer in het restaurant aan de Irisstraat ontvangen worden. De landgenoten onderkennen de kwaliteit van chef-kok Long-Qin Zhou, die Mee-Ling op de kaart zette met noteringen in de Top 88 van Chinese restaurants. Ook behaalde hij zilver en brons bij het World Championship of Chinese Cuisine.

Tablet

Voor het nieuwe restaurant heeft hij de lat hoog gelegd. “We hebben voor ons nieuwe restaurant een enorme verbouwing achter de rug. Daarnaast heb ik hard moeten zoeken naar de kruidenmengsels die ik wilde. Die waren bijna niet te vinden.”

In het sfeervol ingerichte restaurant kunnen de gasten Aziatische tapasgerechten bestellen met een tablet. De gerechtjes heeft men dan snel op tafel. Dat alles vers wordt bereid leert een blik op de open keuken. De officiële opening van het nieuwe restaurant wordt in oktober gevierd, maar men kan er nu al (dinsdag t/m zondag) terecht. Reserveren kan via 0180-422004. Voor meer informatie: www.mee-ling.nl/koning