Wie gaat als vrijwilliger te water met leden van ANYAM?

Weer zwemmen bij sportclub ANYAM: vrijwilligers gezocht

RIDDERKERK -Na heel lang wachten gaan de leden van sportclub ANYAM op maandag 4 oktober weer zwemmen in De Fakkel in Ridderkerk.

Leden van ANYAM hebben een verstandelijke beperking. De corona was voor deze groep een extra moeilijke periode, die leidde tot veel vragen en onbegrip dat zwemmen niet mogelijk was. En het was al zo lastig in het wereldje van mondkapjes, vaccineren en afstand houden. Helaas was het niet mogelijk en verantwoord om eerder te beginnen door de corona regels en ook de 1½ meter afstand.

Erkende zwemdiploma

Fysiek contact is heel belangrijk bij de leden en met de 1½ meter regel is kroelen bij een ontmoeting niet toegestaan. Nu regels zijn versoepeld is het eindelijk weer mogelijk om te genieten van vrij zwemmen en het volgen van de zwemlessen. Want vaak behalen de leden het erkende zwemdiploma. Uiteraard zijn ook de vrijwilligers die behulpzaam zijn met begeleiden van de zwemsport heel blij om te starten.

Als u dit leest en u hebt geen zwembadwater vrees, dan bent u misschien wel de vrijwilliger die de club op maandagavond wil helpen om deze specifieke groep op een leuke manier bij het zwemmen te begeleiden. Ook bij onze andere activiteiten zoekt ANYAM altijd extra vrijwilligers op ander tijden en locaties. Op de website ANYAM.nl is meer informatie over de club te vinden en daar een berichtje achterlaten is genoeg om snel een reactie te krijgen.