Toon Huizer en Hans van Wijngaarden knipten het lint door

Kringloopwinkel gooit ‘Anker’ uit voor ontmoetingen

RIDDERKERK - In WVC Bolnes is kringloopwinkel ‘Het Anker’ officieel geopend. Als bekende Bolnessenaren mochten Toon Huizer (Buurtpreventie) en Hans van Wijngaarden (Wijkideeteam) op 24 september het lint doorknippen.

De kringloopwinkel in het wijkcentrum is een initiatief vanuit de Hervormde Gemeente Ridderkerk. Het idee komt van Peter en Mariette Huijser, die zich vorig jaar na hun verhuizing naar Ridderkerk aansloten bij de Boezemkerk. Het paar was in Zwijndrecht betrokken bij de opleving van een verlaten buurthuis. Vanuit die ervaring willen ze ook in Bolnes nieuwe ontmoetingsmogelijkheden creëren.

Mogelijkheden

Met het plan voor een kringloopwinkel hadden de initiatiefnemers aanvankelijk een andere plek in Bolnes op het oog. “Maar die locatie was niet mee beschikbaar. Toen we hoorden dat de bibliotheek in het wijkcentrum kleiner zou worden hebben we contact gezocht om de mogelijkheden hier voor ons te bekijken” vertelt Peter Huijser.

‘Het Anker’ staat voor de verkoop van tweedehands spullen, zonder winstoogmerk. Het assortiment bestaat uit onder meer (kinder)kleding, boeken, speelgoed en woondecoratie. De verkoop is op maandag t/m vrijdag van 9.30 tot 16.00 uur. Op die uren kan men ook artikelen inleveren die passen bij het assortiment. Voor grote stukken is geen plek.

Wijkdiners

Ontmoetingen zullen ook mogelijk zijn met de wijkdiners die ‘Het Anker’ wekelijks organiseert op de donderdag van 17.30 tot 19.30 uur. Men kan dan voor € 4 per persoon voor een maaltijd aanschuiven. Het eerste wijkdiner is op donderdag 7 oktober. Aanmelden kan tot en met dinsdagavond via: info@ankervanbolnes.nl of in de kringloopwinkel.