Mind & Body heeft een klimwand in huishoudschool

RIDDERKERK - De stichting In Mind & Body in Ridderkerk heeft nieuwe mogelijkheden om met name kinderen in beweging te brengen. Een lokaal in de voormalige huishoudschool aan de Koninginneweg is een klimwand gerealiseerd.

“De zaal nodigt uit om te bewegen, de kinderen zijn dol enthousiast. Dat is het waar het ons om gaat” zegt Marion Bertels, een van de (jeugd)docenten binnen de Stichting. Ze voegt er aan toe dat ASM een belangrijk onderdeel van het programma van In Mind & Body is geworden: “Naast onze visie van non competitief zijn, functioneren vanuit respect naar elkaar, delen we ook de visie van het belang van veelzijdig bewegen binnen het lesaanbod van de stichting. En we kunnen trots melden dat we onze licentie hebben voor alle leeftijdsgroepen.”

Skills Model

ASM staat voor Athletic Skills Model, door middel van diverse Skills laten we de kinderen en volwassenen nog beter en verantwoord bewegen. Ook Benno van der Ent, de vrijdagavond docent van de Aikido jeugd, kan zich er helemaal in vinden. Voor hem is het evenmin geen probleem om gevarieerde lesstof aan te bieden. “De jeugd is speels en nodigt uit tot veel creativiteit”, iets wat Van der Ent helemaal past. Het levert blije en voldane gezichtjes na afloop van een trainingen op.

In Mind & Body functioneert zonder winstoogmerk, de prijzen proberen we zo laag mogelijk te houden zodat het voor ieder toegankelijk is, jong & oud(er). Binnenkort volgen er nog meer (kinder)activiteiten)-Zie ook www.inmindandbody.nl altijd welkom voor gratis proeflessen.