Deelnemers en begeleidsters van 'Werk aan de Winkel' staan klaar voor hun klanten

Dagbesteding met een leuke winkel

Eind 2019 kwam in Ridderkerk ‘Werk aan de Winkel’ uit de startblokken, een kleinschalig dagactiviteitencentrum voor mensen (jongeren) met een beperking. Er is letterlijk een winkel voor geopend aan de Koninginneweg, maar door de coronamaatregelen was de deur de afgelopen anderhalf jaar vaak gesloten.

“Nu er weer meer mag moeten we werken aan onze naamsbekendheid. Het is zaak dat Ridderkerkers ons weten te vinden” zeggen de begeleidsters Elzeline en Mireille. Met de deelnemers zitten ze zeker niet stil. Zij tekenen en schilderen onder leiding van een kunstzinnig coach en bakken lekkernijen die (online) worden verkocht. Het bakwerk wordt op bestelling gedaan. Naast taarten kan men o.a. muffins, cakes en koekjes bestellen.

Eigen kaartenlijn

Werk aan de Winkel kent ook een strijkservice en heeft een leuke eigen kaartenlijn. “Wij vinden het belangrijk dat onze deelnemers groeien door de activiteiten. Wij stimuleren en motiveren om zelfstandiger te kunnen werken en hun vaardigheden ontwikkelen. Ook vinden wij het belangrijk dat onze deelnemers zoveel mogelijk betrokken worden in de maatschappij” lichten de begeleidsters toe.

Ook dit is ingevuld met verschillende projecten. Tot de werkzaamheden behoren ook het schoonmaken van speelgoed en inpakken van verjaardagtassen voor de stichting Beter voor Elkaar. Tevens worden de mouwen opgestroopt voor het opruimen van zwerfvuil in de omgeving van de winkel.

Wekelijkse inloop

De dagbesteding van Werk aan de Winkel is op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur. Op vrijdag is er verkoop van de eigen gemaakte producten. Elke vrijdag is men ook welkom voor een kopje koffie met iets lekkers. Deze inloop is wekelijks van 10.00 tot 11.30 uur.

Er is plek voor nieuwe deelnemers. Mensen (jongeren) met een beperking kunnen worden aangemeld met het liefst een financiering vanuit het PGB. Zorg in natura vanuit WMO is bespreekbaar. Voor meer informatie: www.werkaandewinkelridderkerk.nl of 06 2922 3489.